CURS ERASMUS+ STRESS MANAGEMENT AND BURN OUT. A TANGIBLE WAY TOWARD RESILIENCE
–finantat prin Programul Erasmus+, in cadrul Acreditării ISJ Dâmbovița “Fiecare școală din județul Dâmbovița merită un proiect Erasmus+”, nr. ref. 2023-1-RO01-KA121-SCH-000147100, Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița – lider de consorțiu, Școala Gimnazialǎ Niculeşti– membru al consorțiului, Soceleanu Amalia-Ionela si Zagonenau Iuliana- beneficiari ai cursului desfășurat în perioada 5-9 august 2024 în Levadia, Grecia. Cursul a fost oferit de furnizorul: Diefthinsi Defterovathmias Ekpaidefsis Viotias.
Școala noastrǎ a fost reprezentatǎ de douǎ cadre didactice (Prof. Soceleanu Amalia-Ionela, limba englezǎ şi Prof. Zagoneanu Iuliana, limba şi literatura romȃnǎ) ȋn cadrul cursului ‚STRES MANAGEMENT AND BURN OUT. A TANGIBLE WAY TOWARD RESILIENCE’, oferit de furnizorul: Diefthinsi Defterovathmias Ekpaidefsis Viotias, ȋn perioada 5-9 august 2024, ȋn Levadia, Grecia. Cadrele noastre didactice, ȋmpreunǎ cu alți 9 profesori de la diverse şcoli din județul nostru, au participat la acest curs, ce s-a desfǎşurat pe o perioadǎ de cinci zile, avȃnd ca finalitate dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice.
Bineȋnțeles, beneficiarii finali ai acestui curs sunt elevii şcolii noastre, care se vor bucura de activitǎți noi şi interesante, realizate de cadrele didactice participante la curs.
DATA | ACTIVITATE |
05.08.2024 | “ Who am I? Personality types, the Tri-Anthropo-Type Model in Education”. |
06.08.2024 | “Thinking mind and body feeling. AM- Stress management- an overview. The energy flow as an antidote to stress. Transforming body feeling to energy feeling of wellness and happiness”. |
07.08.2024 | 1: „Wellbeing in ancient times-Delphi, the navel of ancient spiritual world”.
2: “Cultural walk at Krya, Trophonius oracle, an example of wellbeing”. |
08.08.2024 | ‘Educational system in Greece. Wellbeing and Sustainability, Expectations. Concepts of sustainability. Sustainability and education. How can we involve the principals of sustainability in the curriculum. Lesson-planning. Learning objectives, methods, examples based on the 17 SDGs The hexagram dance, a wellbeing tangible tool of resilience enhancement.’ |
09.08.2024 | ‘How green is your life? Wellbeing and environment. Environmental Education, the importance of leadership. Social Justice and Sustainability, the importance of human rights’. |
♦
♦
♦
♦
eTwinning este un proiect cofinanțat de Comisia Europeană, care facilitează cadrelor didactice crearea de proiecte de colaborare interşcolară pentru elevi, utilizând platforma europeană ESEP. Cadrele didactice pot elabora proiecte educaţionale în colaborare cu colegii lor, prin intermediul cărora să vizeze obiective de formare şi de dezvoltare a competenţelor elevilor în diverse domenii. European School Education Platform este o comunitate a şcolilor din Europa, reunind peste 654.000 de cadre didactice din peste 205.000 de şcoli.
Platforma etwinning.net oferă:
- instrumente pedagogice care integrează noile tehnologii în procesul de învăţare;
- apropierea de celelalte ţări participante şi mai buna cunoaştere a acestora;
- implicarea în activităţi curriculare comune;
- participarea profesorilor la o reţea europeană şi oportunităţi pentru dezvoltare profesională, prin colaborarea în proiecte internaţionale şi prin participarea la seminarii internaţionale de formare/ schimburi de experienţă;
- un cadru atractiv de învăţare pentru elevi şi pentru profesori;
- recunoaşterea oficială şi o mai mare vizibilitate a activităţii participanţilor la nivel naţional şi european;
- premii anuale şi certificate naţionale şi europene de calitate pentru cele mai bune proiecte
SCOALA GIMNAZIALA NICULESTI este inscrisa pe platforma eTwinning incepand cu anul 2016, iar in 2017 a castigat certificatul NATIONAL QUALITY LABEL cu proiectul CHRISTMAS CARDS CARVE NEW ROADS IN eTwinning, implementat de prof. limba engleza SOCELEANU AMALIA.
Certificatele naţionale de calitate se acordă cadrelor didactice care aplică, nu proiectului. În evaluare, se are în vedere activitatea din proiect a cadrului didactic care a aplicat pentru obţinerea certificatului naţional de calitate și a elevilor coordonați de acesta. Toate proiectele trebuie să demonstreze că au fost active în anul şcolar anterior sesiunii în care este evaluat sau, în cazul în care se află încă în desfășurare/sunt active în momentul realizării aplicație, să demonstreze că toate etapele planificate (inclusiv evaluarea rezultatelor) au fost parcurse.
Criterii de evaluare:
– inovarea pedagogică şi creativitatea;
– integrarea activitatilor proiectului în curriculum;
– colaborarea dintre şcolile partenere;
– utilizarea creativă a noilor tehnologii (TIC);
– sustenabilitatea şi transferabilitatea;
– rezultate şi beneficii.
De atunci, elevii scolii noastre au fost implicati in diverse proiecte.